-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:42143 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:15

فلسفه ازدواج زينب دختر جحش با زيد بن حارثه و سپس با پيامبر گراميرا توضيح دهيد؟
پيامبرايه وحي را براي دختر عمه خود ((زينب)) نوه عبدالمطلب فروخواند. ايمان پاك زينب و برادرش ((عبدالله)), نسبت به ساحت مقدس پيامبر اسلام و اهداف عالي وي, باعث شد كه دختر ((جحش))رضايت خود را براي ازدواج با زيد بن حارثه اعلام كند. در نتيجه, اشرافزادهاي به ازدواج غلامِ محمد درآمد؛ و از اين ناحيه بخشي از برنامه هاي حيات آفرين اسلام اجرا گرديد, و روش غلطي عملاً كوبيده شد.
سرانجام اين ازدواج, روي عللي به طلاق منجر گرديد.
وقتي پيامبر آگاه شد كه پسرخوانده او تصميم گرفته كه همسر خود را طلاق دهد, سخت برآشفت و فرمود: اَمْسِك عَلَيكَ زَوجَكَ و اتَّقِ الله: همسر خود را نگه دار و از خشم خداوند بپرهيز.
پسر خوانده انسان, هرگز پسر واقعي انسان نميگردد؛ چه رسد كه پسر خوانده, دريك سلسله از احكام از قبيل ارث و ازدواج و طلاق مانند فرزند واقعي انسان شود. مثلاً هرگاه پسر واقعي از پدر ارث ميبرد و بالعكس,و يا همسرفرزند واقعي پس از طلاق فرزند بر پدر او حرام ميشود, هرگز نميتوان گفت كه پسرخوانده در اين قسمتها با فرزند واقعي شريك و يكسان است.
به طور مسلم, يك چنين تشريك علاوه براينكه مبداء صحيح ندارد, يك نوع بازي با عوامل مهم(نسب) در اجتماعِ صحيح است.
بنابراين, اگر پسرخواندگي به منظور ابراز عاطفه و علاقه است, بسيار مستحسن و به جا است؛ ولي اگر به منظور تشريك در يك سلسله احكام اجتماعي است كه همگي از آن فرزند واقعي به شمار ميرود, بسيار دور از حسابهاي علمياست. پيامبر مأمور گرديد به وسيله ازدواج با زينب كه سابقاً همسر پسرخوانده او (زيد) بود, اين ممنوعيت را از بين ببرد و اين شيوه ناستوده را ازميان عرب بردارد.
149----------------------------------------------------

فروغ ابديت- ج2
آيت الله جعفر سبحاني

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.